Kundservice är ett viktigt inslag för många företag och spelar ofta en stor roll för att få nöjda kunder. Det finns en stor poäng att arbeta upp en bra kundservice – men vad är egentligen det? Ja, svaret på det är inte alltid helt enkelt, därför kan det vara värt att anlita proffs för att sköta företagets kundservice. Detta kallas outsourcing kundservice. Outsourcing, eller utkontraktering, tillåter företag att fokusera på det dem är bra på medan ett externt företag kan sköta kundservicen.

Vad är en bra outsourcing kundservice?

Så vad är egentligen en bra outsourcing för kundservice? För att svara på det bör man först svara på vad som är en bra kundservice. Hela poängen med kundservice är att erbjuda en service till kunden som gör att de känner att de kan få svar på frågor och få hjälp med eventuella problem som uppstått i köpet de genomfört. Därför bör kundservicen vara tillmötesgående och besvarande för kunden. Det finns också stor vikt i att ha en snabb respons med tydliga svar på kundens funderingar utan omvägar kring ämnet. Det sparar tid både för kunden och för den som ger kundservice. Utöver detta bör den som arbetar med kundservice vara saklig och använda ett korrekt språk för att skapa en känsla av professionalitet.

Företaget Onlinefactory.asia erbjuder outsourcing kundservice

Onlinefactory.asia är ett företag som erbjuder outsourcad kundservice. Deras huvudkontor ligger i Manila i Filippinerna där man framförallt använder sig av lokalbefolkningen. Företagets främsta område inom kundservice är e-handel och online-verksamhet. Inom företagets ramar erbjuds kundservice på bland andra dessa språk;

  • Svenska
  • Finska
  • Danska
  • Norska
  • Engelska
  • Tyska
  • Spanska
  • Mandarin

Däremot kan företaget även kontaktas för önskan om kundtjänst på andra språk eftersom att företaget har möjlighet att rekrytera personal från andra länder genom olika samarbetspartners. För den som vill anställa företaget kommer en kommunikation ske mellan potentiella anställda för att säkerställa att kunden känner sig bekväm med den som ska utföra dess kundtjänst. Fördelarna med att anlita företaget är bland annat att kundservice kan erbjudas på eventuellt obekväma tider, på ett främmande språk och av personer med utbildning inom just kundservice.

Outsourcing av kundservice blir vanligare

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *